وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

twitter خود را آپدیت کنید

با استفاده از این برنامه کوچک براحتی میتوانید بدون اینکه وارد سایت twitter شوید ، twitter خود را آپدیت کنید

طراح اصلی این برنامه دوست خوبم علیرضا (alireza_a4@yahoo.com) هست و برنامه نویسی این برنامه کار خودم (fmhweb@yahoo.com) هست

لطفا پیشنهادات ، نظرات و انتقادات خود را همینجا مطرح کنند تا بتونیم به کمک شما اشکالات رو برطرف و امکانات جدید به این برنامه اضافه کنیم

دانلود برنامه با حجم ۱۵ کیلوبایت

چگونه یک فایل را درون یک فایل تصویری پنهان کنیم

شما با این ترفند که با استفاده از دستورهای Dos درون ویندوز اجرا میشود میتواند هر گونه فایلی را که می خواهید از Mp3 گرفته تا Rar را درون یک فایل تصویری دیگر با فرمت JPG پنهان کنید.

برای این کار ابتدا شما به یک فایل تصویری نیاز دارید که باید فرمت آن JPG باشد و یک فایل دیگر که شما میخواهید آن را توسط این ترفند پنهان کنید.

دو فایل ذکر شده را به یکی از درایو هاتون منتقل کنید. البته فرق نمیکند که در کدام درایو یا فولدری قرار داشته باشد منتهی برای راحت تر شدن کار و سریع انجام گرفتن آن من آنها را روی درایو C قرار میدهم.

حالا به مسیر All Progarms > Accessories رفته و برنامه Command Prompt را اجرا کنید و با تایپ فرمان cd به درایو C بروید. ( شما بسته به مسیری که فایل را در ان قرار دادید باید فرمان را تایپ کنید )

مهمترین مرحله کار اینجاست که باید در پنجره Command Prompt فرمان زیر را تایپ کنید.

copy /b myimage.jpg + filetohide.pdf my_new_image.jpg

در اینجا فایل تصویری ما myimage.jpg ، فایلی که میخواهیم پنهان کنیم filetohide.pdf و فایل جدیدی که به وجود می آید my_new_image.jpg نام دارد.

شما باید با توجه به نام فایل هایتان دستور بالا را اجرا کنید.

کار تمام است و فایل ما هم اکنون درون تصویر JPG پنهان شده است که این را از تغییر اندازه فایل تصویری هم میتوان متوجه شد.

حال اگر میخواهید چند فایل مختلف را به این صورت درون یک فایل تصویری پنهان کنید پیشنهاد میکم که ابتدا آنها را بصورت یک فایل فشرده .Rar در آورده و سپس فایل .rar را به همان ترتیب بالا پنهان نمایید.

برای جدا کردن دو فایل ادغام شده تنها کافیست که باز هم با استفاده از همان فرمان دو فایل را از هم جدا نمایید .

copy /b my_new_image.jpg filetohide.pdf

copy /b my_new_image.jpg myimage.jpg

توجه : ممکن است در جدا کردن دو فایل ادغام شده به مشکل برخورید و فایل ها پس از جداسازی اجرا نشوند !

برای حل این مشکل شما باید فایلی را که می خواهید در پشت فایل تصویری پنهان کنید ابتدا بصورت rar در آورده و پس از آن طبق دستورات قبل این فایل را پنهان کنید.

برای جدا سازی هم تنها کافیست بعد از جدا کردن فایل rar آنرا extract کنید . مشاهده میکنید که با این روش فایل ها بدرستی اجرا میشوند

ارتباط با ورژن های بالاتر از ۹۷ Access در ویژوال بیسیک

در واقع مهمترین مشکل ویژوال بیسیک 6 در کار با پایگاه داده Access این است که اگر شما از کنترل Data برای برقراری ارتباط استفاده کنید و فرمت پایگاه داده شما بالاتر از Access 97 باشد یعنی ( 2000 ، XP ، 2003 ) با خطایی مبنی بر عدم پشتیبانی یا شناسایی مواجه خواهید شد . یا به عبارتی شما در صورتی میتوانید از کنترل Data برای برقراری ارتباط با پایگاه داده Access استفاده نمایید که فرمت پایگاه داده شما Access 97 یا همان ( Office 97 ) باشد . برای حل این مشکل چند راه حل وجود دارد :

» راه حل 1 : از کنترل ADO یا Adodc به جای Data استفاده کنید که این کار در بیشتر مواقع نمی تواند به صرفه باشد .

» راه حل 2 : فرمت پایگاه داده شما Access 97 باشد یعنی باید از برنامه Access موجود در Office 97 استفاده کنید که در این صورت مجبور خواهید بود با ویندوز 98 کار کنید . چون XP قادر به پشتیبانیAccess 97 نخواهد بود .

» راه حل 3 : این راه حل بهترین راه حل است ، یعنی استفاده از تکه برنامه ای به نام Service Pack 6 که پس از نصب ویژوال بیسیک6 بر روی کامپیوتر نصب میشود و مشکل را رفع می کند . یعنی شما میتوانید پس از نصب این تکه برنامه از هر کدام از فرمت های پایگاه داده Access در کنترل Data استفاده کنید . ظرفیت فشرده شده این برنامه حدود 26 مگابایت است که شما می توانید از سایت Microsoft دانلود کنید . البته با نرم افزار Download Accelerator Plus می توانید به صورت بخش به بخش این برنامه را دانلود نمایید که به نظر من بهترین روش است .

» راه حل 4 : می توانید از Database Manager موجود در خود VB6 برای ساخت بانک Access 97 استفاده کنید و از آن استفاده نمایید.

فایرفاکس را سریعتر کنید

فایرفاکس مرورگر مورد علاقه من و خیلی از کاربران اینترنت است. اما با تغییراتی می ‌توان آن را بهتر هم کرد!

فایرفاکس را باز کنید و در نوار آدرس آن about:config را تایپ کنید.

- عبارت browser.tabs.showSingleWindowModePrefs را پیدا کنید و روی آن دابل کلیک کنید با این کار وضعیت این گزینه از false به true تغییر می‌یابد.
- عبارت network.http.pipelining پیدا کنید و روی آن دایل کلیک کنید.
- عبارت network.http.pipelining.maxrequests را پیدا کنید و روی آن دابل کلیک کنید و در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود مقدار 4 را به 100 تغییر دهید.

اما این تغییرات چه کارهایی انچام می‌دهند؟
- در option برنامه که با رفتن به آدرس tools/option می توانید آن را ببینید،زبانه‌ای به نام advanced اضافه می‌شود.
- تغییرات دوم و سوم هم باعث لود شدن سریعتر صفحات در فابرفاکس می‌شوند.