وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

MAC Address چیست؟

 هر کامپیوتر موجود در شبکه به منظور ایجاد ارتباط با سایر کامپیوتر ها ، می بایست شناسایی و دارای یک آدرس منحصر بفرد باشد. قطعاً تاکنون به آدرس های IP و یا MAC ( اقتباس شده از کلمات Media Access Contorol ) برخورد داشته اید و شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که اولا ضرورت وجود دو نوع آدرس چیست و ثانیا جایگاه استفاده از آنان چیست؟

ادامه مطلب ...

حذف Folder Options

حذف Folder Options از My Computer و Control Panel

برای این کار عملیات زیر رو انجام دهید

ادامه مطلب ...

SSL چیست؟

Secure socket Layer یا SSL پرتکلی است که بوسیله Netscape برای انتقال پرونده های خصوصی روی اینترنت بوجود آمده است.

ادامه مطلب ...

بافر و بافرینگ

بافر ناحیه ای است واسط در عملیات ورودی و خروجی و در این ناحیه اقلا یک رکورد (در حالت فایل بلاک بندی نشده) و یا اقلا یک بلاک در حالت فایل بلاک بندی شده جای داده می‌شود و اساسا برای ایجاد هماهنگی بین عملیات پردازنده ورودی/خروجی و واحد پردازش مرکزی در شرایطی تسریع این عملیات به کار می‌رود. در سیستم فایل ، بافر معمولا از منطقه‌ای از حافظه اصلی به برنامه فایل پرداز تخصیص داده می‌شود که به آن منطقه بافر می‌گویند

 

ادامه مطلب ...

سوئیچ Switch

سوئیچ نوع دیگری از ابزارهایی است که برای اتصال چند شبکه محلی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد که باعث افزایش توان عملیاتی شبکه می شود. سوئیچ وسیله ای است که دارای درگاه های متعدد است که بسته ها را از یک درگاه می پذیرد، آدرس مقصد را بررسی می کند و سپس بسته ها را به درگاه مورد نظر (که متعلق به ایستگاه میزبان با همان آدرس مقصد می باشد) ارسال می کند. اغلب سوئیچ های شبکه محلی در لایه پیوند داده های مدل ا اس آی عمل می کند.

ادامه مطلب ...

یونیکد (UNICODE) چیست؟

حتما کلمه UNICODE بارها به گوشتان خورده و یا در وب سایت ها و برنامه های کاربردی جدید آن را دیده اید و می‌خواهید بدانید که UNICODE چیست ؟

ادامه مطلب ...