وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

آموزش آنلاین و رایگان پیانو

پیانیست آنلاین

You name it we play it


آموزش آنلاین و رایگان پیانو با پیانیست آنلاین!

این سرویس آنلاین توسط دروس انیمیشنی آهنگ‌های مورد علاقه شما را بصورت آنلاین و رایگان آموزش خواهد داد.


ورود به سایت پیانیست آنلاین آموزش رایگان پیانو

عوامل موثر در افزایش رنکینگ سایت در گوگل

در این مقاله سعی شده است اکثر عواملی که در الگوریتم گوگل برای تعیین رنکینگ و رتبه سایت‌ها به کار می‌رود معرفی شوند و میزان اهمیت آن‌ها از بُعد سئو مورد بررسی قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

LightSwitch چیست؟

Microsoft Visual Studio LightSwitch به شما کمک می کند تا نیاز های تجاری ویژه تان را با ساختن نرم افزار های تجاری با کیفیت حرفه ای و در سریعترین زمان و صرف نظر از مهارت های برنامه نویسیتان حل کنید. LightSwitch بتازگی وارد خانواده Visual Studio گردیده است. Visual Studio LightSwitch برای ساده سازی و کوتاه سازی توسعه نرم افزار های تجاری forms-over-data طراحی شده است.

ادامه مطلب ...

درباره JSON یا JavaScript Object Notation

جی‌سان یا (JSON (JavaScript Object Notation یک فرمت تبادل داده سبک (lightweight) می‌باشد که خواندن و نوشتن آن برای انسان و تولید و پارس کردن آن برای ماشین‌ها آسان است. این زبان بر مبنای یک زیر مجموعه از زبان برنامه‌نویسی JavaScript ، استاندارد ECMA-262 ویرایش سوم - دسامبر 1999‌، است. JSON بصورت متنی (text) بوده و کاملاً مستقل از زبان بکار رفته است، اما از قوانینی استفاده می‌کند که برای برنامه‌نویسان زبان‌های خانواده C (شامل C ، C++ ، Java ، JavaScript ، Perl ، Python ، و بسیاری زبان‌های دیگر) آشنا می‌باشد.‌ این خصوصیات JSON را یک زبان تبادل‌داده‌ای ایده‌آل کرده است.

ادامه مطلب ...

WEP:Wired Equivalent Privacy (معادل امنیت سیمی)

ساختار ارتباطی شبکه های بی سیم ، بستری مناسب برای هک و دسترسی های بدون مجوز ایجاد نموده است . بنابرین IEEE 802.11 ، راه حلهایی ارائه نمود تا امنیت ارتباطات بی سیم را افزایش دهد . این راهکار امنیتی ، ارائه پروکل WEP یا Wired Equivalency Privacy بود . در ابتدا تصور بر این بود که این پروتکل ، مشکلات امنیتی شبکه های بی سیم را به طور کامل حل می نماید ، اما با گسترش شبکه های بی سیم و تمرکز محققین بر روی این تکنولوژی ، آسیب پذیری این پروتکل نیز کشف گردید.

ادامه مطلب ...

تکثیر فایل‏ها در کلیه فولدرهای یک درایو

همان‏طور که می‏دانید بسیاری از ویروس‏ها و کرم‏های کامپیوتری، بدین صورت عمل می‏کنند که پس از فعال شدن در سیستم قربانی، یک نسخه از خود را در کلیه فولدرهای کاربر کپی می‏کنند و در نتیجه به سرعت تکثیر می‏شوند. این نوع تکثیر همگانی از شگردهای معمول ویروس‏ها برای انتشار گسترده است.

ادامه مطلب ...

WebMatrix چیست؟

WebMatrix ابزار مجانی است که توسط مایکروسافت منتشر شده است و به توسعه دهندگان وب این امکان را می دهد که وب سایت هایی را ایجاد کنند که قابل اجرا در ویندوز یا لینوکس باشد. همچنین به توسعه دهندگان امکان استفاده از اپلیکیشن های متن باز نوشته شده در PHP یا ASP.NET را می دهد.

ادامه مطلب ...

اتصال به اینترنت از طریق شبکه گاز

محققان می‌‏گویند: می‌‏توان از شبکه‌‏های گاز خانگی برای ارسال سیگنال‌‏های فرا پهن باند استفاده کرد. به گزارش ایلنا، تصور این که کاربران اینترنت برای اتصال به شبکه از لوله‌‏های گاز منزل خود استفاده کنند تا حد زیادی عجیب و شاید خنده‌‏دار به نظر می‌‏رسد. اما محققان یک شرکت در سانتیاگوی آمریکا به اسم نترکام سرگرم طراحی روشی برای استفاده از سیگنال‌‏های بی‌‏سیم فرا پهن باند جهت انتقال داده‌‏ها از طریق لوله‌‏های گاز طبیعی با سرعت پهن باند هستند.

ادامه مطلب ...