وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

تکثیر فایل‏ها در کلیه فولدرهای یک درایو

همان‏طور که می‏دانید بسیاری از ویروس‏ها و کرم‏های کامپیوتری، بدین صورت عمل می‏کنند که پس از فعال شدن در سیستم قربانی، یک نسخه از خود را در کلیه فولدرهای کاربر کپی می‏کنند و در نتیجه به سرعت تکثیر می‏شوند. این نوع تکثیر همگانی از شگردهای معمول ویروس‏ها برای انتشار گسترده است.

به این صورت که کافی است کاربر یک فولدر را از روی هارددیسک کامپیوتر خود کپی کرده و در یک سیستم دیگر وارد کند، ناخواسته سیستم دیگر نیز آلوده به این ویروس خواهد شد. با یک حرکت ساده، می‏توانید یک فایل را در کلیه فولدرهای یک درایو از کامپیوتر کپی کنید.


برای این کار:

فرض می‏کنیم یک فایل به نام test.txt در اختیار داریم و قصد داریم این فایل را در کلیه پوشه‏های یک درایو کپی کنیم.

پیش از هر کاری فایل مورد نظر را که در اینجا test.txt است را در درایو C کپی میکنیم. (در همان ریشه درایو C)

سپس برنامه Notepad ویندوز را اجرا نمایید.
حال کد زیر را عیناً در محیط Notepad وارد کنید:

for /r \ %%a in (test.txt) do copy "c:\test.txt" %%a

همچنین حتماً نیازی نیست فایل را در درایو C کپی کنید، می‏توانید در همین قطعه کد، آدرس محل ذخیره فایل را به جای درایو C وارد کنید.

پس از این کار، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. و در درایوی که قصد دارید فایل مورد نظر را در کلیه پوشه‏های آن تکثیر کنید، ذخیره نمایید.

به عنوان مثال اگر قصد داریم درایو D را از فایل مورد نظر پر کنیم، نام فایل را Worm.bat قرار می‏دهیم و آن را در درایو D ذخیره میکنیم.

اکنون تنها کاری که لازم است بکنیم این است که به درایو D برویم و فایل Worm.bat را اجرا کنیم. با اجرای این فایل تکثیر فایل test.txt در کلیه فولدرهای موجود در درایو D شروع می‏شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد