وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

ذخیره عکس هایی که راست کلیک ندارند

دوستان میخوام یه ترفند یادتون بدم که درباره اینترنت هست. میخوام یادتون بدم که چطوری روی عکس هایی که نمیشه راست کلیک کرد عمل راست کلیک رو انجام داد و عکس مورد نظر رو Save کرد.من به سه راه حل اشاره میکنم.
راه اول.ابتدا My Documents را باز کنید .سپس عکس مورد نظر را با موس بکشید (drag کنید( و در پوشهMy Documents رها کنید. میبینید که عکس Save میشود. (البته شما میتونید به جای My Documents هر Folder دیگه رو باز کنید.)
راه دوم.ابتدا روی عکس یک مرتبه کلیک راست میکنیم تا پیغام خطا ظاهر شود سپس OK را فشار میدهیم.بعد کلیک چپ موس را فشارمیدهیم و کمی موس را به اطراف می کشیم در حالی که کلیک چپ را پایین نگه داشته اید کلیک راست موس را فشار میدهیم می بینید که راست کلیک عمل میکند.
راه سوم.شما میتونید به راحتی عکس مورد نظر رو بکشید (drag کنید) و به پایین صفحه، سمت چپ جایی که علامت Internet Explorer هست ببرید وقتی علامت + کنار موس پدیدار شد عکس رو رها کنید می بینید که عکس در یک صفحه جدا باز شده و راحت عمل راست کلیک انجام میشه.

PHP چیست؟

در سال 1994 PHP ایجاد شد Rasmos Ladford ایجاد کننده اولیه آن بوده است ولی در طی زمان این برنامه توسط سایر متخصصین و برنامه نویسان تکمیل گردیده و به شکل کنونی آن در آمده است تا کنون چهار بار به صورت اساسی باز نویسی شده است در دی ماه 1380 تقریبا حدود پنج میلیون مورد استفاده متفاوت قرار گرفته بود و در حال حاضر نیز این تعداد به سرعت در حال افزایش است تعداد موارد استفاده کنونی آن را می توانید از سایت http://www.php.net/usage.php مشاهده نمایید .

PHP برنامه ای است که محتوای آن باز بوده (OPEN SOURCE) و استفاده کنندگان از آن می توانند نحوه کار کرد و متن برنامه را مشاهده نموده و یا تغییراتی را به دلخواه انجام دهند دسترسی به این برنامه به صورت مجانی بوده و مبلغی از بابت استفاده به کسی پرداخت نمی گردد.

PHP ابتدا به معنای صفحه اصلی شخصی (Personal Home Page) بود ولی اکنون با اعمال تغییراتی که جهت هماهنگی با GNU انجام پذیرفته است به معنی پردازنده فوق العاده می باشد .


قابلیتهای PHP:

بزرگترین رقبای PHP در حال حاضر Perl, Microsoft Active Server Pages (ASP), Java Server Pages (JSP), Allaire Cold Fusion می باشد .

در مقایسه با محصولات مذکور PHP دارای مزایای قابلیت های ویژه زیر است :

کارایی بسیار بالا

PHP بسیار کاراست به نحوی که با استفاده از یک سرور ارزان قیمت می توانید روزانه به میلیونها مراجعه کننده خدمت ارائه کنید. با استفاده از ملاکهای ارائه شده توسط Zend Technologies ارائه شده است ( Http://www.zend.com ) به لحاظ کارایی PHP رقبای خود را بسیار زیاد پشت سر گذاشته است.

قابلیت اتصال به تعداد زیاد و متفاوت بانکهای اطلاعاتی

PHP به بانکهای متفاوتی قابلیت اتصال دارد علاوه بر MySQL به بانکهای اطلاعاتی PostgreSQL, mSQL, Oracle dbm, filePro, Hyperware, Interbase, Sybase نیز قابلیتهای اتصال را دارا می باشد

شما می توانید به هر سیستم عاملی که ODBC را ارائه می دهد PHP را برای آن بانک استفاده نمایید. که سیستم عامل ویندوز و نیز محصولات آن نیز در این دسته است .

دارا بودن دستورات غنی برای استفاده های لازم در سایتها

به دلیل این که PHP برای استفاده سایتها طراحی و نوشته شده است برای کاربردهای متفاوت که در سایتها مورد نیاز می باشد توابع بسیار غنی در آن موجود می باشد. با چند دستور کوتاه می توان عکسی را با فرمت GIF و یا PNG رسم نمود یا اینکه به شبکه دیگری وصل شده و یا ایمیل های متعددی را ارسال نمود و با Cookies کار کرده و یا فایلهای PDF ایجاد نمود.

هزینه تامین و نگهداری بسیار پایین برای این برنامه

PHP به صورت مجانی ارائه می شود و در سایت http://www.php.net آخرین نسخه آن قابل داونلود می باشد.

سهولت استفاده و آموزش آن

نحوه نگارش و دستورات PHP تشابهات بسیار زیادی با زبان C و Perl دارد. اگر با زبانهای C ویا Perl یا C++, Java آشنائی داشته باشید به راحتی می توانید PHP را فراگیرید.

قابلیت تغییر و حمل آن

PHP با سیستمهای عامل متعددی سازگار است. سیستمهای عامل مجانی مشابه Unix مانند Linux و FreeBDS و سیتمهای تجاری مشابه Unix مانند Solaris و IRIX و نیز با سیستم عامل Microsoft Windows سازگاری دارد. جالب اینجاست که در اغلب موارد بدون نیاز به تغییر در متن برنامه میتوانید آن را در تمامی سیستمهای عامل مورد استفاده قرار دهید.

ارائه شدن متن برنامه

متن کامل برنامه در اختیار تمامی مصرف کنندگان PHP قرار گرفته است و آنان نیز می توانند تغییرات مورد نیاز خویش را در آن اعمال نمایند و لزومی جهت تماس با شرکت تولید کننده آن وجود ندارد.


امیدوارم این مقاله مفید واقع شود.   با تشکر فرهاد مرتضی پور