وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

عید نوروز

هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز باد.

 
امیدوارم سال خوب و خوشی داشته باشید.

IP آدرس چیست ؟

کسانى که در مورد شبکه هاى کامپیوترى اطلاعات مختصرى داشته باشند حتما مى دانند که هر شبکه کامپیوترى داراى آدرسى است که بوسیله اعداد مشخص مى گردد .

این اعداد از چهاربخش تشکیل شده اند که هر بخش عددى بین 0 الى 255 را شامل مى گردد .
مثال : 219.218.139.17 .به این اعداد آدرس
IP مى گویند . همچنین هر کامپیوتر هم هنگامى که به شبکه (هر شبکه اى) متصل شود یک آدرس IP به آن تعلق مى گیرد . این آدرس در واقع آدرس آن کامپیوتر خاص در شبکه است و از طریق آن دیگر کامپیوتر ها مى توانند با کامپیوتر مذکور ارتباط برقرار نمایند و یا به منابع آن دسترسى پیدا کنند .
در صورتى که بخواهید آدرس
IP خود را پیدا کنید هنگامى که به اینترنت متصل هستید از قسمت Run فرمان winipcfg را صادر نمایید و یا پس از تایپ دستور cmd در Run واردDos Prompt شده و تایپ کنید ipconfig . در قسمت IP Address شماره IP کامپیوتر شما مشخص شده . ( در ویندوز XP هنگامى که به اینترنت متصل هستید روى علامت کامپیوترهاى کوچکى که کنار ساعت ظاهر مى شوند کلیک راست کنید و گزینهDetail  را انتخاب کنید . در قسمت Client IP address شما شماره خودتان را مشاهده
مى کنید )

شما اگر از طریق مودم شماره گیر و خط تلفن به اینترنت متصل شوید ، هر بار یک آدرس IP متفاوت به شما تعلق مى گیرد . در واقع سه بخش سمت چپ آدرس IP متعلق به ISP یا همان اشتراک دهنده اینترنت شما مى باشد و آخرین قسمت سمت راست شماره شما در آن نشست ارتباط با اینترنت است . ( در عدد مقابل 32 مربوط به شماست 218.219.167.32 )
بنابراین ممکن است شما هر بار که به اینترنت متصل مى شوید فقط عدد سمت راست آدرس شما تغییر کند . البته این بستگى به این امر دارد که
ISP شما چند شبکه داشته باشد . چون آدرس هر شبکه با دیگرى متفاوت خواهد بود . معمولا اگر چند شماره تلفن در اختیار شما باشد هر کدام متعلق به یکى از شبکه هاى ISP خواهد بود . البته این مسئله کاملا به ISP شما بستگی دارد و ممکن است با وجود داشتن شماره های مختلف سری IP یکسانی داشته باشند.

مهم : دوستانى که با مودم کابلى یا موارد مشابه به اینترنت متصل مى شوند باید توجه داشته باشند که در بیشتر موارد شماره IP آنها براى مدتى که اشتراک دهنده اینترنت تعیین مى نماید مثلا یک ماه یا بیشتر کاملا بدون تغییر باقى مى ماند . این امر بسیار خطرناک است و در واقع مى توان گفت افرادى که مودم کابلى دارند به دلیل داشتن سرعت بالا و IP ثابت طعمه هاى بسیار خوبى براى هکرها هستند و در صورت به دام افتادن ممکن است بسیار بیشتر از سایرین لطمه بخورند . چون اغلب هکرها از PC این افراد براى حمله به کامپیوترهاى دیگر استفاده مى نمایند .
مودم کابلى در ایران هنوز چندان رایج نشده و بیشتر در کشورهاى قاره اروپا و آمریکا استفاده مى شود . در بیشتر آن کشورها تجارت الکترونیک و خرید و فروش و مبادله پول از طریق اینترنت امرى رایج به شمار مى رود . همین امر باعث مى شود که کلاهبرداران اینترنتى به راحتى کامپیوترهاى محافظت نشده را پیدا کرده و با دزدیدن شماره کارتهاى اعتبارى ، صاحب کامپیوتر را دچار زیانهاى مالى نمایند . پس توصیه ما به این قبیل دوستان این است که در حفاظت از کامپیوتر خود حساستر باشند .

موفق باشید !

سورس یک ساعت قشنگ عقربه ای و دیجیتالی در Turbo C


با سلام خدمت همه دوستان !

 

سورس یک ساعت قشنگ عقربه ای و دیجیتالی را که خودم در TC نوشم

را می توانید از اینجا بردارید فقط یادتون باشه نظر بدین !

توجه : به صورت zip شده است !

 

باتشکر فرهاد

آشکارسازی فعالیتهای مخفی ویندوز در هنگام بارگذاری


زمانی که ویندوز
XP راه اندازی میشود ، ویندوز تصویر آرم خودش را نشان می دهد و در زیر این آرم، یک نمـــودار پیشرفت را نشـــــان می دهد ،  به این مفهوم که ویندوز در حال بارگذاری شدن در حــافظه است. اگر دلتان می خواهد بدانید ویندوز در آن لحظه چه عملیاتی انجام می دهد با ترفند زیر می توانید کاری کنید که ویندوز این آرم را نشان ندهد و پرده از اسرار مراحل راه اندازیش بر دارد !
 
مراحل زیر را دنبال کنبد :
 
روی دکمه Start کلیک کرده و در منوی باز شده روی گزینه Run کلیک کنید .
 
در کادر Run عبارت msconfig.exe را نوشته و Enter را بزنید.
 
کادر محاوره ای System Configuration Utility باز می شود، در این کادر به زبانه BOOT.INI بروید. در کادر متن بالای پنجره در زیر قسمت [Operating Systems] عبارتی مثل خط زیر را می بینید :
 multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS= "Microsoft Windows XP Professional" /fast detect 
 
روی آن کلیک کنید . در قسمت پایین کادر ، یعنی Boot Options گزینه /SOS را فعال کنید تا این عبارت به انتهای خط مذکور اضافه شود. دکمه Apply و سپس دکمه OK را بزنید.
 
از این پس هر وقت کامپیوترتان را روشن کنید در هنگام راه اندازی ویندوز، دیگر آرم آن را نخواهید دید و به جایش ... !؟

 موفق باشید.

 از p30world.com

رایت بر روی سی دی های ۷۰۰ مگا بایتی تا ۱ گیگا بایت !


سلام ! امیدوارم کمال استفاده را ببرید ! موفق باشید !

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما overburning ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت

 Expert features دقت کنید که عبارت enable overburn قعال باشد . در زیر همین گزینه مقدار مجاز overburn رو به دقیقه مشخص کنید .
 حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه

 No Muttisession را انتخاب نمایید . سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به

 Disc at Onec تبدیل کنید .

حال می تونید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .

دریچه‌ای بسوی ASP


سلام !!! بهتر نیست کمی با ASP آشنا شویم !!!

آیا به دنبال راهی برای ایجاد صفحات پویا و سفارشی بر روی سایتتان هستید؟ ASP یا Active Server Pages ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.
ASP یک زبان اسکریپت‌نویسی است که توسط مایکروسافت ایجاد گردید. این صفحات حاوی دستورات HTML و کدهای ASP جهت تولید صفحات پویا می‌باشد. ASP دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد که از آن جمله قابلیت اجرا فقط بر روی وب سرورهای IIS است.
HTML با ASP
نکته: ASP و HTML دو چیز کاملاً متفاوت از یکدیگرند. کدهای ASP معمولاً در لابلای کدهای HTML جای می‌گیرند. HTML یک صفحه استاتیک است که هرگاه مرورگر آن را درخواست نماید، بدون هیچ‌گونه پردازشی در سرور نمایش داده خواهد شد. اما در صورتی که یک صفحه HTML حاوی دستورات ASP باشد، قبل از نمایش کدهای ASP بر روی سرور پردازش شده و سپس نتایج آن جهت نمایش به مرورگر ارسال می‌گردد.
ASP با JavaScript
تفاوت این دو زبان در محل اجرای آن‌هاست. ASP همانطور که قبلاً گفته شد بر روی سرور پردازش می‌شود، اما JavaScript بر روی مرورگر بازدیدکننده نمایش داده می‌شود. در صورتی که مرورگر کاربر JavaScript را پشتیبانی نکند، عملاً کل اسکریپت بلااستفاده خواهد شد. شمن اینکه قابلیت استفاده از بانک اطلاعاتی بر روی JavaScript مقدور نیست.
ASP با CGI
می‌توان گفت این دو شباهت‌های زیادی با هم دارند. شما می‌توانید از CGI برای دستیابی به بانک‌های اطلاعاتی، تولید صفحات پویا، سفارشی استفاده نمود. CGIها بر روی سرور اجرا می‌شوند. اما CGI از یک برنامه دیگر برای انجام کارها استفاده می‌کند و این به معنای بار اضافی بر روی وب‌سرور است. علاوه بر مشکلات تغییر در کد برنامه در صورت مراجعات زیاد ممکن است صفحات به کندی بارگذاری شوند.
مثال: پردازش اطلاعات ورودی یک فرم در وب
با استفاده از
HTML

شما فقط می‌توانید فرم را بسازید. اما پردازش اطلاعات موجود در فرم با استفاده از HTML مقدور نیست.
با استفاده از
JavaScript

با استفاده از این زبان شما می‌توانید فرم را در مرورگر بازدیدکننده بررسی نماید. اما هیچ‌گونه عملی بر روی این‌داده‌ها امکان پذیر نیست. مانند: ذخیره داده‌ها بر روی یک فایل.
با استفاده از
CGI

در هنگام پردازش CGI یک ارتباط با یک برنامه دیگر بر روی وب‌سرور برقرار می‌کند. اطلاعات موجود در فرم به هرنحوی که برنامه‌نویس بخواهد مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما سرور مجبور به حفظ ارتباط و نیز اجرا نمودن برنامه مرتبط خواهد داشت.
با استفاده از
ASP

با ASP اجازه انجام فعالیت‌های مختلف را بر روی اطلاعات فرم در اختیار سرور می‌گذارد. دستورات ASP در داخل یک فایل با پسوند asp. ذخیره و اجرا می‌شوند.

ASP زبانی قدرتمند برای توسعه‌دهندگان وب می‌باشد. اگر شما نیز به یک سرور IIS دسترسی دارید، می‌توانید همین حالا شروع به ساخت صفحات داینامیک، پویا و سفارشی نمایید.

 

به نقل از :uwdg.net  

 

باتشکر - نظر یادتون نره !!!

ورود و استفاده امن از ایمیلهای YAHOO !


با سلام خدمت همه دوستان !

همواره سعی کنید برای ورود امن به بخش چک میل خود در سایت YAHOO نشانی آنرا به صورت زیر وارد کنید :

https://mail.yahoo.com

و به اخطار Do you want to proceed پاسخ Yes بدهید .

متوجه تفاوت امر شدید که ؟
یعنی به جای
http از https استفاده کنید ( یه S اضافه کنید )

پروتکل ارتباطی
https اطلاعات شما را در مبدا به کد تبدیل کرده و سپس آنرا ارسال می کند و پس از رسیدن به مقصد آنها را کد گشایی می کند .

بدین ترتیب بسته های در حال عبور از شبکه همواره به صورت کد شده انتقال داده می شوند . در این صورت اگر شخصی بتواند در بین راه به این اطلاعات دست پیدا کند با یک سری اطلاعات کد شده مواجه خواهد شد !

پس همواره سعی کنید در زمان ورود به سایتهای مهم و حساس آدرس آنها را به صورت
https بنویسید تا مستقیما به آن وصل شوید و امنیت اطلاعات شما به خطر نیفتد. خصوصا حین تغییر پسورد.

از ستاره سرخ

اگه نظر بدین خوشحالم کردین !!!