وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

وبلاگ فرهاد مرتضی پور

Farhad Mortezapour's Blog

چگونگی ایجاد پسورد برای محافظت از پوشه ها در ویندوز xp

آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته  باشند؟ برای ایجاد پسوردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پسورد دارید می توانید از این پسورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید سپس از زبانه sharing گزینه Make this folder private را تیک دار کنید و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پسوردی نداشته باشید، کادری ظاهر میشود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پسوردی بسازید؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما” این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسکتاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پسوردتان استفاده کنید.  پس از کلیک گزینه yes باید پسورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه create password کلیک کنید و در آخر پنجره پسورد را ببندید.  در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسی که وارد سیستم شما شود نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید.

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.  فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه Add a password  کلیک کنید و سپس پسورد خود را در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.

منتظر نظرات شما هستم !

باتشکر - فرهاد

نظرات 3 + ارسال نظر
لیمویی 1384/02/22 ساعت 18:05 http://pacific.blogsky.com

من قبلنم سعی کرده بودم ولی گزینه make this folder private رو نمیشه انتخاب کرد...!

سعید 1384/03/12 ساعت 11:01

dfd

سعید 1384/03/12 ساعت 11:01

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد